Tuesday, July 25, 2006

PAS our savior!!!!


Suddenly PAS leadership has gotten revelation from Kedai Kopi Kak Leha that taking sides is not an option, PAS needs to save the country. Question is, save it from what?? Why do they think for a second that the country needs saving, especially from these wannabes?? The leadership has stated that it's no longer about the bickering between 2 premiers, but about saving the nation. I just love how their wannabe, small time spin doctors try to formulate strategies like these.

What they need to do is address more serious issues like the apostasy of Lina Joy and leave the real politik to the big boys.



MARANG, 22 Julai (Hrkh) - Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa PAS tidak mengambil kira kepentingan bekas dan Perdana Menteri sekarang untuk menyelamatkan negara.

Beliau menambah, PAS meletakkan kepentingan Islam untuk menyelamatkan negara ini yang mengatasi segala-galanya termasuk pertembungan antara Tun Mahathir Mohamad dengan Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"PAS tidak kira siapa sama ada Mahathir atau Abdullah Badawi kerana yang penting, kita hendak menyelamatkan negara ini," ujar Presiden PAS itu ketika ditemui di rumahnya di Rusila, semalam.

Ini, katanya kerana negara telah dilanda dengan musibah politik, ekonomi, sosial dan lain-lain yang melahirkan pelbagai gejala kepada rakyat.

"Ini menjadi tanggungjawab kita untuk menyelamatkan negara dan kita mengajak semua pihak jangan hanya menjaga kepentingan diri masing-masing. Kita hendaklah meletakkan kepentingan Islam untuk menyelamatkan negara, mengatasi segala-galanya," ujarnya lagi.

Semasa ditanya apakah yang dijangkakan jika pertelagahan antara Mahathir dan Abdullah berlarutan, beliau berkata perkara yang akan datang berada dalam ilmu Allah SWT.

Tambahnya, manusia tidak tahu perkara yang berlaku pada masa akan datang.

"Apa yang kita buat ialah kita merancang, merangka strategi perjalanan parti kita dan yang penting untuk menyelamatkan negara kita tanpa mengira siapa," ujarnya lagi.

Beliau juga menjelaskan berhubung kesediaan PAS memaafkan bekas Perdana Menteri itu, keputusan PAS menghantar wakil ke majlis syarahan dan dialog dengan Mahathir pada 24 Jun lalu, hubungan dengan parti KeAdilan berikutan keputusan itu, kesediaan wakil PAS hadir jika Mahathir melakukan road show ke negeri-negeri dan lain-lain lagi.

1 comment:

Wan Solehah al-Halbani said...

Para penyokong PAS di Malaysia kita kini telah disesatkan dengan kesesatan yang amat jauh oleh Ahlil Kitab sehingga kita tidak menyedari bahawa :

1. Demokrasi ini adalah satu agama ciptaan manusia yang syirik dan kufur kerana ianya adalah terdiri daripada konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah yang terkandung di dalam kalimah Laailaahaillallah;

2. Para penyokong PAS telah melantik para pemimpin mereka yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik;

3. Para pemimpin PAS yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang kafir, zalim dan fasik kerana :

a. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk membuat peraturan dan undang-undang;

b. Mereka mengabdikan manusia kepada kuasa manusia apabila mereka menjalan dan menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang manusia ke atas manusia;

c. Mereka adalah disembah oleh manusia apabila segala peraturan dan undang-undang manusia itu ditaati dan dipatuhi manusia;

Jalan dan cara bagi PAS untuk menyelamatkan dirinya dan para pengikutnya daripada terlibat secara langsung dengan kesyirikan dan kekufuran :

1. Memahami dan menyedari, serta mengakui dan meyakini bahawa demokrasi ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur;

2. Tidak mengambil bahagian dan mengamalkan sistem politik demokrasi;

3. Memisah, memencil dan mengasingkan diri daripada demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala proses politik demokrasi;

4. Tidak meredhai dan menyetujui demokrasi dan kerajaan demokrasi serta tidak menghalal dan membolehkan amalan agama demokrasi dan sistem politik demokrasi;

5. Mengisytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi dan perintah Allah untuk menghancurkannya untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah Negara Islam;

6. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi ;

7. Memusuhi dan membenci demokrasi dan kerajaan demokrasi;

8. Mengamalkan sikap tanpa kompromi dan berkonfrantasi dengan kerajaan demokrasi sehingga ia mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total;

9. Tidak bersikap “neutral” dan berkecuali terhadap kerajaan demokrasi;
10. Memperjuangkan Islam melalui jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah yang juga merangkumi pelancaran Jihad, Perang dan Revolusi terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini.

Firman Allah : Fatir 10
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.

PAS yang mengamalkan agama demokrasi untuk tujuan dan matlamat yang baik dan suci murni disifatkan Allah sebagai orang-orang yang merancang untuk melakukan kejahatan yang akan dihumban ke dalam neraka!


Sekian, terima kasih.


Yang Tulus Ikhlas



Wan Solehah al-Halbani